Miért fontos magam fejleszteni vezetőként?

Egy magyarországi összefoglaló tanulmány szerint (Kertészné, 2008) a szervezetek vezetőinek a humán erőforrás tevékenységekről alkotott nézete, felfogása határozza meg a szervezetben megjelenő humán értékeket, mint a munkatársak szerepe a vállalatban vagy a munkatársak irányítása.

A minőségi szolgáltatások eléréséhez elengedhetetlen minden alkalmazott felelősségteljes hozzáállása, biztosítva a szükséges önállóságot és delegálást. A minőséghez kapcsolódik az elkötelezettség, hiszen az ilyen alkalmazottak nagyobb felelősséget vállalnak, és jobban dolgoznak.


A minőségi munkavégzés eredménye az elégedett ügyfél.


A folyamatos változás során a tanulás is lényeges sikertényező, hibákból tanul a munkatárs és a szervezet. A tanulás lehetőségének megteremtéséhez szükséges a delegálás, az (ön)fejlesztés és a megfelelő információk birtoklása. Minél többféle tudással rendelkeznek a munkavállalók, annál rugalmasabban tud a szervezet reagálni a környezeti változásokra.


Vagyis, ahogy a vezető dolgozik, úgy dolgozik a csoportja is, úgy dolgozik az összes munkavállaló. Ha a vezető/tulajdonos hibázik - amiről lehet nem is tud -, akkor a munkavállalók is hasonlóképpen fognak dolgozni, átveszik a követendő mintát. Így a követendő minta fejlesztése és hatékony működése nagyban hozzájárul a szervezeti fejlődéshez is. A vezetői készségek fejlesztésével (mint például a tervezés, irányítás, szervezés, feladatok kiosztása, delegálás, motiválás, ellenőrzés) a szervezeti folyamatokat hatékonyabbá teheti a vezető, és így a legkívánatosabb eredmény is könnyen elérhető.

A kommunikációs stílus és a konfliktuskezelési technikák fejlesztése a szervezeti légkör javítását eredményezheti, melynek segítségével a munkavállalók motiváltakká, elkötelezettekké válhatnak a szervezet iránt. Az elkötelezett munkavállalók képesek a lehetetlennek tűnő célkitűzéseket is megvalósítani. Egy emberként állnak a vezető mellé és követik őt a siker érdekében. Ezzel szemben egy nem megfelelő kommunikációs stílussal, vezetői eszköztárral rendelkező vezető, olyan károkat képes tenni a munkavállalókkal történő együttműködés esetén, melyről akár nincs is sejtése. A fenyegetőzés, a kiabálás csak ellenállást szül, és a vezető a szervezet ellen hangolja a csoportot.

Váltás teljes nézetre!
Az oldal tetejére!